Loši učitelji štete dobrim učenicima

Studija objavljena u časopisu Science pokazala je da dobri učitelji pomažu djeci s najboljim genima da čitaju još bolje, a loši učitelji sputavaju djecu i svode cijeli razred na istu prosječnu razinu, javlja Hina

Jeanette Taylor s floridskog sveučilišta i njezini kolege zaključili su da se u razredima izvrsnih učitelja uspjeh u čitanju razlikuje ovisno o genetskim predispozicijama. "No, loši učitelji sprječavaju sposobnost djeteta da dosegne svoje mogućnosti", istaknuli su.

Da bi poduprli svoju teoriju, znanstvenici su u ispitivanje uključili jednojajčane blizance koji imaju potpuno isti DNK, dok dvojajčani dijele približno polovicu DNK, poput ostale braće i sestara. Znanstvenici su proučili 280 parova jednojajčanih i 526 parova dvojajčanih blizanaca u prvom i drugom razredu. Njihova teorija glasi: ako je jedan od jednojajčanih blizanaca uspješniji od brata ili sestre u različitim razredima, za tu je razliku kriv učitelj.

Kad su učitelji bili dobri, geni u djece su doista bili bitni. Ako je jedan od jednojajčanih blizanaca bio izvrstan u razredu dobroga učitelja, izvrstan je bio i drugi. No, ako je jedan imao dobrog učitelja, a drugi lošeg, djeca velikoga genetskog potencijala postizala su prosječne rezultate u razredu lošeg učitelja.