Lakše školovanje djece s potrebama

U Osječko-baranjskoj županiji desetak je gluhe i nagluhe djece integrirano u redoviti školski sustav. No, zbog nedostatka sredstava, nemaju stalnu pomoć stručnjaka. Mališani koji imaju problema sa sluhom teško prate nastavu bez pomoći tumača i prevoditelja, kojih je malo, pa su učenici OŠ Augusta Šenoe u Osijeku među sretnicima koji imaju njihove usluge.

Robertu pomažu učiteljica i prevoditeljica, ali i kolege iz školskih klupa, pa nema teškoća s praćenjem nastave. Unatoč problemima sa sluhom i aparatima na oba uha, vrlo je dobar učenik, a pomaže mu cijeli razred. Djeca čak uče i znakovni jezik.

Međutim, zbog neriješenog statusa prevoditelja, oni nisu uz djecu cijeli dan. Ostaju s Robertom jedan sat nakon nastave i prenose mu gradivo. Sanda Lukenda već je četiri godine Robertova učiteljica. Naučila je posebne metode rada, pohađala stručne skupove te mu izradila prilagođeni program.

Roditelji djece s takvim problemima te Gordana Pešo, tumač i prevoditeljica Udruge gluhih i nagluhih Osječko-baranjske županije, smatraju da je idealno rješenje svakodnevna pomoć osposobljenog asistenta na nastavi, što već postoji u Zagrebu.

U Robertovoj školi, iako je među rijetkima koje su u obrazovni sustav integrirale gluhe i nagluhe osobe, svjesni su da bi mogli postići više sa stručnim timom. Što će biti kada Robert krene u peti razred - nastavnici predmetne nastave nemaju potrebno iskustvo i znanje za poučavanje djece s posebnim potrebama? Bez sredstava za asistenta i prevoditelja te defektologa i logopeda, toj djeci, ali i ostalim učenicima s raznim problemima, bit će otežano školovanje, a to nema cijenu.