Nove navike TV gledatelja

Da ni ispred malih ekrana ništa više nije kao prije, potvrdili su upravo objavljeni rezultati istraživanja koji ukazuju na najnovije trendove u gledanju televizijskih i video sadržaja.

Korisnici su sve zahtjevniji. Sve manje žele „serviran“ program, unaprijed definiran vremenom i lokacijom na kojem će ga i kada pratiti. Ne, oni žele sadržaj koji će biti dostupan uvijek i svugdje. Žele birati i kombinirati što će, kako i kada gledati, poput à la carte u restoranu. TV i video sadržaje sve više gledaju na mobilnim uređajima, često gledaju više programa istodobno ili pak uz klasičan TV program paralelno gledaju video sadržaje na sekundarnom ekranu. Sadržaj također gledaju u različitim vremenskim razdobljima, no, nastavljaju gdje su stali na različitim uređajima i u različitim situacijama.

To su zahtjevi, želje, a polako postaju i navike današnjih gledatelja, koje je istražio Ericsson ConsumerLab. Radi se o četvrtom izvještaju o korisničkim trendovima u TV području. Istraživanje je provedeno u Brazilu, Kanadi, Čileu, Kini, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Meksiku, Rusiji, Južnoj Koreji, Španjolskoj, Švedskoj, Tajvanu, Velikoj Britaniji, te SAD. Obavljeno je 30 intervjua u kući u 4 glavna grada, te 15.000 online intervjua s korisnicima širokopojasnih veza. Ericsson ConsumerLab proučava ponašanje i vrijednosti ljudi, uključujući načine na koje oni reagiraju i razmišljaju o ICT proizvodima i uslugama.

Čak 72% ispitanika svakog tjedna gleda TV i video sadržaje na mobilnim uređajima. Korisnici su rangirali video sadržaj kao jedan od pet najvažnijih aspekata njihovog doživljaja gledanja. 25 posto korisnika ima naviku paralelno gledati dva programa, filma, videa ili emisije. Budućnost televizije leži u á la carte sadržaju, gdje korisnik može birati sadržaj i vrijeme kada ga želi gledati. Zanimljiv je i za mnoge iznenađujući podatak da više od 40% ispitanika starijih od 65 godina gleda sadržaje na zahtjev. Što pokazuje da se i starije generacije, iako se uvriježilo misliti kako su tome skloni samo oni mlađi, okreću multimedijskim sadržajima i korištenju naprednih usluga. Ključ uspjeha pojedine nove usluge je u jednostavnosti njezina korištenja, jer ju onda prihvaća šira populacija.  

Istraživanje pokazuje i kako klasično gledanje televizije još uvijek ima važnu ulogu kod korisnika, pa tako, primjerice, 36% ispitanika kaže da je gledanje sportskih sadržaja uživo vrlo važan dio njihovih TV navika. Fiksni TV programi korisnike najviše privlače izravnim prijenosima sportskih događanja, čija je prednost da s vremenskim pomakom gube svoju čar. Uživo praćenje ujedno omogućuje gledateljima da se paralelno uključuju u raspravu o, primjerice, nogometnoj utakmici na društvenim mrežama.

Voditelj tima za TV i medijska rješenja u „Ericsson Nikola Tesla“ Boris Jukić o najnovijim trendovima u gledanju TV i video sadržaja kaže:  Kvaliteta sadržaja te veličina ekrana bili su limitirajući čimbenici za gledanje TV i video sadržaja na mobilnim uređajima. Pojavom novih, većih mobilnih (pametnih) telefona, tablet PC-eva, povećanjem dimenzija ekrana, te uvođenjem sve kvalitetnijih mobilnih mreža sa sve većim brzinama, ti ekrani postaju sve prihvatljiviji krajnjim korisnicima. To je pridonijelo porastu broja onih korisnika koji gledaju TV i video sadržaje na mobilnim uređajima.

Na promjenu TV navika velik utjecaj ima YouTube, internetski servis za razmjenu video sadržaja. YouTube svaki mjesec koristi više od milijardu korisnika, a taj veliki porast u broju posjetitelja omogućen je korištenjem pametnih telefona. YouTube navodi da gotovo svaki drugi korisnik interneta posjećuje njihovu stranicu, pa tako zaključuju da je YouTube država, bili bismo 3. najveća na svijetu nakon Kine i Indije. No, to je već neka druga priča.