Pozitivne poruke u filmovima potiču pozitivno ponašanje

Filmovi, televizijski programi ili video igre s pozitivnim porukama pozitivno utječu na ponašanje, pokazalo je istraživanje koje su vodili znanstvenici s Iowa State University u nekoliko različitih država među kojima i u Hrvatskoj.

Istraživanje, prvo takve vrste, ispitivalo je razinu empatije i volje za pomaganjem kod djece i tinejdžera u sedam država - Hrvatskoj, Australiji, Kini, Njemačkoj, Japanu, Rumunjskoj i SAD.

Prema rezultatima istraživanja znanstvenici su utvrdili da veća izloženost tim medijima poput prosocijalnih video igara, filmova ili televizijskih programa u kojima se prikazuju brižne osobe koje žele pomagati i surađivati rezultiraju višom razinom pozitivnog ponašanja. Kad su se uspoređivale države uočene su neke manje razlike. Craig Anderson, profesor psihologije iz Iowe kaže kako te manje razlike odražavaju različite društvene norme.

U dodatku znanstvenici su na uzorku od više od tri tisuće djece u Singapuru proučavali učinak miroljubivih odnosno nasilnih video igara i utvrdili da je na ponašanje utjecala vrsta igara koju su djeca igrala. Istraživanje je pokazalo da su vremenom djeca koja su igrala nasilne igre pokazivala manje empatije i manje su bila sklona pomoći drugima.

Ocijeni članak