Učenje uz manje stresa i puno više loših ocjena

Čim je ministar Željko Jovanović donio odluku o ukidanju ocjena na polugodištu, svatko tko ima djecu u školi znao je da to neće dobro završiti. I imali su pravo. Čak 90 posto djece ima lošije ocjene nego lani.

Nema više ocjena na polugodištu


Mi ne ukidamo ocjenjivanje, nastavnici i dalje imaju obvezu ocjenjivati učenike, ali ukidamo zaključivanje, rekao je  u Saboru 12. 7. 2012. ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović.

Predložili smo ukidanje ocjena na polugodištu jer je to za učenike veliki stres, dodao je ministar i čini se u tome je potpuno uspio. Umjesto stresa, učenici su bezbrižno nakupljali sve lošije ocjene. 

Od ukupno 210 anketiranih učenika, samo ih 22 nije popustilo zbog nezaključivanja ocjena na polugodištu. Neki vuku negativne ocjene još iz listopada prošle godine i, kažu, niti se ne sjećaju što trebaju ispraviti.

Tu vidim nastavak jedne tradicije u našem obrazovnom sustavu donošenja nekih intervencija koje nisu cjelovito promišljene, koje nisu utemeljene, ocjenjuje psiholog s Instituta Ivo Pilar Josip Burušić.

Ako je cilj bio ležernija atmosfera u školama, u tome se i uspjelo. Ali čini se da je ta odluka prosvjetarima priskrbila još jedan dodatni posao - povlačenje učenika za rukav da isprave ocjene i s početka prvog polugodišta. 

Ocijeni članak