Čime se bave mladi i kome vjeruju

Internetom se koristi 85 posto građana Hrvatske u dobi od 15 do 30 godina. U urbanom dijelu ove populacije internetom se služi više od 95 posto mladih. GfK Hrvatske proveo je istraživanje o nizu tema vezanih uz taj dio populacije - o njihovim životnim stilovima, odnosu prema novcu i financijama, o internetu i telekomunikacijama, medijima, potrošačkim navikama itd.

Više od polovine ispitanih mjesečno raspolaže s najviše 2000 kuna. Kod mlađih ispitanika (od 15 do 24 godine), četvrtina sama zarađuje i još četvrtina dijelom sama zarađuje, a dobivaju novac i od roditelja. Stariji (od 25 do 30 godina) u 70 posto slučajeva sami zarađuju. Svi imaju mobitel, a mijenjaju ga za novi nakon otprilike dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, provajdere itd.


Svi imaju TV, telefon, hladnjak i perilicu

Gotovo 70 posto mladih ispitanika u svom kućanstvu ima prijenosno računalo, oko 60 posto ima i klasično računalo, a pocket PC/netbook ima ih manje od 10 posto. Gotovo se svi koriste internetom kod kuće (96 posto), a oko 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona. Gotovo 80 posto služi se internetom svakodnevno. Više od polovine ih na internetu provede između jedan i četiri sata dnevno, a oko četvrtina ih je na internetu i više od četiri sata dnevno.

Najčešća aktivnost na internetu je komunikacija (e-mail rabi više od 80 posto mladih, društvene mreže 70 posto, chat više od 60 posto). Informacije prikuplja (praćenje novosti, traženje informacija) oko 80 posto ispitanika, a  gledanje videosadržaja te neki oblici učenja zastupljeni su s još 50 posto.

Na pitanje kojem masovnom mediju u Hrvatskoj najviše vjeruju, 48 posto ispitanika odgovorilo je - internetu. Televiziji najviše vjeruje njih 29 posto, dnevnim novinama 12 posto, a radiju 6 posto. Povjerenje u internet veće je kod muškaraca (55 posto) nego kod žena (41 posto). Obrnuta je situacija kad je riječ o televiziji - njoj najviše vjeruje 35 posto žena te 23 posto muškaraca. Istraživanje o mladoj 'online' populaciji u Hrvatskoj GfK je proveo u proljeće ove godine, na uzorku od 1095 ispitanika u dobnoj skupini od 15 do 30 godina.

Ocijeni članak